En sand lille dansk perle

Så kan man vist ikke være mere uheldig!!!

Holland er et smukt land! Vi tog turen til en campingplads nær Amsterdam.

Duinrell er et fedt sted, hvor der er campingg, forlystelsespark og badeland i et. Man behøver faktisk ikke at forlade stedet.

Men med vores nysgerrige næser, skal man selvfølgelig ud at se hvad området byder på 🙂

Ferien startede lidt turbulent! De godt 10 timers kørsel gik super godt. Ungerne er gode til at køre lange ture (de har jo gjort det siden de var helt små) og med lidt hygge, dvd og et par gode pauser, så kom vi fint derned. Det var dog ved at være lidt sent på dagen, men forteltet blev slået op, og der blev spist lidt nem aftensmad.

Ved puttetid blev Emil ked af det. Det kløede i hans bagdel og han kunne slet ikke finde ro! Efter adskillige forsøg, stod det klart at vi måtte have fat i vagtlægen. Sikke et projekt! Først en samtale med en sød dame, som snakkede en blanding af tysk, hollandsk og engelsk!!! Jeg fik fat i en adresse og så ellers afsted til Amsterdam!! Vi fandt endelig frem til sygehuset og kom ind til en – heldigvis engelsk talende læge. Det viste sig at Emil havde fået børneorm! Han fik nogle piller og en panodil, så han kunne få ro til at sove.

Afsted hjemad igen i nattens mørke og så til ro i campingvognene.

Dagen efter stod den på sjov på pladsen og en tur i badelandet.

Duinrell er et super dejligt sted og ungerne var vilde med det!

Is i forlystelsesparken Duinrell Holland

Is i forlystelsesparken
Duinrell Holland

Vi var selvfølgelig også på tur til Amsterdam. Her var på shoppingtur i de smukke gader, med kanaler og broer over det hele. Amsterdam er et super hyggeligt sted at færdes og ved mørkets frembrud er der virkelig en dejlig atmosfære.

Vi skulle selvfølgelig også på kanal rundfart 🙂

Desværre var vi igen uheldig…. Men vi nød livet på sightseeing i den smukke by, havde vi indbrud i bilen….:( En langfingret sjæl synes åbentbart at han havde brug for en dvd afspiller! Øv øv!!!

Men en tur rundt i landskabet er bestemt en køretur værd. Der er smukt og jeg kan forestille mig, at tulipanmarkene i foråret ville være et smukt syn!

Regnen satte ind og skæbnen ville at vores fortelt skulle stå under vand!!! Selv da vi skulle hjem, var der stadig vådt i teltet!

Vi måtte erkende, at denne ferie var ramt af uheld! Ærgeligt nok, da omgivelserne bestemt lagde an til alt andet! Vi er vist alle enige om, at Holland skal besøges igen, men med lidt mere god karma næste gang 🙂