En lille perle i vandet

Smukke Sverige

Sverige er landet, hvor mine barndomsminder ligger. Jeg husker hvordan vi kørte derop, da jeg var barn. Min far havde stor interesse for amerikaner biler og jeg er blevet slæbt til forskellige træf heroppe. Vi har også holdt ferie heroppe flere gange. Min far er stor fan af Sverige og alt hvad der følger med 🙂 Især de smukke røde træhuse.

Sverige er smuk! Fuld af natur og smukke skove!

Vores ferie i småland var super dejlig! Jeg glædede mig over, at kunne vise drengene de steder, som jeg husker så godt!

Vi boede på en rigtig hyggelig campingplads in the middle of nowhere…. Der var en skov skovsø som der blev badet lystigt i og så lå pladsen midt i skoven. Der var et lille stykke vej til den nærmeste butik, som blot var en lille købmand.

Vandet i søen var pænt koldt. Hvilket det faktisk altid er i disse søer…. Men det betød ikke noget for drengene, som bare elsker at bade 🙂

En af dagene tog vi i High Chapperal! Lige netop dette sted, glædede jeg mig vanvittigt til at vise drengene. Jeg husker som barn, hvor spændt jeg var, når vi skulle køre i det gamle tog. For på et eller andet tidpunkt kom banditterne og røvede toget! Det var helt vild spændende. Jeg har været her flere gange og sad altid helt uroligt på sædet og ventede. Det var også super fedt, når jeg fik pistol og hat. Det hørte ligesom med til hele oplevelsen af at være en cowboy for en dag. Stedet er bare et must see for børnefamilier, som er på ferie i Smålandet.

Vi havde en uge i Småland, hvorefter vi drog videre til Øland. Det viste sig dog ikke at være så nemt….

På en ellers anden måde endte vi med at farer vild i en af de svenske skove. Skovene i Sverige er ikke ligesom herhjemme….. Nej – de er mega store!!! Vi kørte rundt i skoven i hele 4 timer med camppingvogn og hele molevitten! På en tidspunkt gik der endda køer på vejen!!!!!

Da vi endelig kom ud, kørte vi en 20 minutters tid, for igen at komme forbi campingpladsen hvor vi boede!!! Surt med surt på!

Vi var 4 timer forsinket da vi ankom til Øland. Vi havde ikke bestilt plads hjemmefra, da vi ikke helt vidste hvilken dag vi ville drage videre. Det viste sig at være en kæmpe brøler!!! Vi var på 1, 2, 3, 4 endda 5 campingpladser hvor der ikke var plads!!! Efter to timers søgen, fandt vi endelig et sted! Vi var trætte, irriterede og sultne!

Man plasen var dejlig! Der var både pool og det fedeste badested med udspring fra en klippeskrænt! Vi havde en super dejlig ferie her! Øland er et rigtig lækkert sted. Dog er der mange turister og det ses bestemt på priserne!

En af dagene var vi i Ladbilslandet. Dette er et genialt sted for familier med mindre børn. Der er utallige sjove køretøjer, som alle køre med motor! Drengene var i drømmeland! De var VILDE med det!

De kunne få dage til at gå her!

På vej hjemad var det egentlig meningen at vi skulle forbi det berømte slik fly. Men de kom vi desærre ikke…. Men hvis du skal på disse kanter har jeg hørt, at det bestemt er et besøg værd 😉