Smukke Sverige

De sejeste drenge og den ømmeste røv ever!!!!

Sommeren 2013 havde vi besluttet at tage på cykelferie til Samsø.

Det var en ret lang tur, som gik gennem det bakkede Silkeborg!

Drengene var total klar og humøret var højt, da vi stod i indkørslen med solbriller, hjelme og oppakning på alle cykler! Mikkel på 11 år, Emil på 9 år og Jeppe på 7 år cyklede på egne cykler, som var pakket op med soveposer og hvad vi ellers havde med. PellE på 5 år skulle på en efterløber på mors cykel og Calle på 3 år i fars cykeltrailer.

Vi kom afsted og cyklede derudad. Der var snak og grin det første lange stykke vej. Vi kom blandt andet forbi en kamel, som fangede stor interesse hos drengene. Da vi havde cyklet pænt mange kilometer kom vi på en grusvej som bare ingen ende ville tage! Det var hårdt, og efter adskillige punkteringer var fars humør bare ikke i det bedste! Cykeltraileren var sej at trække i det løse grus. Mikkel var en ægte superhelt og valgte at skubbe på hele vejen gennem de 6-7 km grusvejen varede! Far fik lappet cyklen ordentlligt og det så endelig ud til at holde. Humøret steg igen og vi hyggede os.

Så kom vi til Silkeborg! Det kan godt være at naturen er smuk – men hold  nu op mand! Det er bestemt ikke cykel venligt! Vi fik os knoklet igennem de stejleste bakker med følelsen af at hver gang det endelig gik nedad, ja så kom der en bakke igen! Endelig ankom vi på Bryrup camping, hvor vores første overnatning fandt sted.

Hele 67 kilometer havde vi cyklet – og det kunne mærkes! I hvert fald på os gamle!

Drengene var i fuld gang. De skulle se legepladsen og ud at svømme i poolen! Krede og jeg kunne næsten ikke gå!

Vi fik slået vores telt op! Det var en 4 personers, hvor der lige kunne klemmes to dobbelt luftmadras ind, hvis de ikke var helt pustet op! Vi var jo nødt til at spare på bagagen og det var så her vi havde valgt at gøre det.

Endelig faldt drengene til ro og vi kunne få en skøn nats søvn i teltet. Skæbnen ville bare at lynlåsen i teltet gik i stykker! Så hver gang der var en der vendte sig i teltet – ja så faldt Krede simpelthen ud! I dag er det en af de ting vi griner ufatteligt meget over. Men jeg tror helt ærligt ikke at Krede synes at det var så sjovt…;)

Næste morgen lavede vi pandekager til morgenmad og så sprang vi på cyklen…..AVVVVVVVVVVVVVVVVV!!!!!!!!!!! Jeg kunne skrige!!!! For hold nu k… hvor var min røv øm!!!! Og ikke nok med det, så var det bare sådan at hver gang vi skulle stoppe for bilerne! Så kom smerten igen og igen og igen!!!! Jeg har ALDRIG prøvet noget lignende!!! Jeg tro seriøs ikke at der var et stykke helt skind derned!!! Det føltes ikke sådan!

Vejen gik op og op og det blev bare ved med at gå opad!!!! Vi måtte erkende, at vi måske skulle være holdt lidt før!! Vi cyklede mod Skanderborg og endelig nærmede vi os! Vi kom til den vildeste bakke og den gik nedad! Da vi kom ned til bunden hamrede jeg bremserne i!!!! Mikkel var allerede oppe ad den næste bakke!! Men det der fik mig til at bremse var!!!!! Der stod et skilt!!! Her stod der HOU 30 KM <- <- <- !!!!!! Vi var cyklet forkert!!!

Det her var tidspunktet på turen, hvor jeg var klar til at smide håndklædet i ringen!!! Jeg var grædefærdig!!! Vi var cyklet mere end 30 kilometer forkert! Havde ikke fået noget at spise siden morgenmaden ud over et par kiks! For i dagens Danmark eksistere der bare ikke butikker i de små byer! Så vi havde ikke kunnet få noget nogle steder!

Der var 15 km til Skanderborg! Vi blev enige om at cykle dertil og få noget mad. På vejen kom vi forbi en campingplads. Vi aftalte at vi ville cykle tilbage og overnatte her, når vi havde spist.

Vi fandt en grillbar – holdt en skøn pause og fik humøret op at stå igen. Nu kunne vi godt grine lidt af vores dumheder 🙂 Vi cyklede tilbage til campingpladsen og var lettede over, at vi snart skulle slå lejr. Men……….

Det var ikke en campingplads!!! Det var en opmagasinering!

Sådan noget L…!!!

Hurra for Iphone! Vi fandt ud af, at der kun var få kilometer til Skanderborg Camping! Og her slog vi så lejr. Drengene fik badet i søen og vi fik teltet op. Fik noget godt aftensmad og en god nats søvn – på nær stakkels Krede, som jo stadig faldt ud af teltet!

Dagen efter sprang vi på cyklen igen, for at tilbagelægge de resterende kilometer. Følelsen vi havde da vi nåede færgen i Hou var så vild! Vi kunne slet ikke få armene ned! Det var så ubeskriveligt fedt at det var lykkedes os! Vi havde tilbagelagt 139,48 kilometer! Så sejt af drengene! Vi var STOLTE!

Vi kom ombord og sejlede over. Sprang på cyklen og kørte til Strandskovens camping, hvor vi fik den lækreste plads få meter fra vandet! Da vi var kommet på plads cyklede vi til byen og købte et ekstra telt. Så nu kunne ferien rigtig begynde:)

Samsø er skøn! Vi havde de dejligste dage, hvor vi bare nødt naturen, fangede krabber og elskede bare at ligge i teltet og se månen spejle sig i vandet!

Vi blev på øen i en uge og fik den lækreste morgenmad i Ballen inden turen gik hjemad. Denne gang skulle vi dog kun cykle til færgen. På den anden side havde farmor og farfar sat vores bil og en trailer. Det var rigtig heldigt, for 1 km før færgen gik Emils cykel i stykker! Han tabte et tandhjul!